stefanenpetra.reismee.nl

Lente op Aruba

Inmiddels dateert de laatste blog alweer van een tijdje geleden, vandaar dat we weer een verhaaltje plaatsen om jullie op de hoogte te houden over de ontwikkelingen hier op Aruba. We zijn ongeveer 4,5 maand op Aruba en we beginnen ons steeds meer thuis te voelen en passen ons steeds meer aan aan de Arubaanse levensstijl.

Ruim 3 maanden geleden zijn we begonnen met de cursus Papiamento. Stefan haakte na 2 lessen al af maar Petra ging stug door. Afgelopen week heeft Petra het ‘eindexamen' moet goed resultaat afgelegd (een mooie 7) waardoor we binnenkort naar de certificaat uitreiking van Petra gaan. Daarnaast hebben wij afgelopen maand ook ons ‘SALSA certificaat' ontvangen. In de 10 lessen hebben we de beginselen van de Salsa onder de knie gekregen en de heupen van Stefan vertonen zowaar enig ritme. Als laatste zijn wij ook op jacht naar het PADI (duik) certificaat en deze hopen wij snel te ontvangen. Tijdens het duiken (en snorkelen )hebben we o.a prachtige vissen, koraal en zeeschildpadden gezien.
Alsof bovenstaande certificaten niet genoeg zijn, is de planning om deze maand te beginnen met het volmaken van ons rijbewijs. Met name Petra kijkt er erg naar uit om haar vrachtwagenrijbewijs te halen. Stefan kijkt uiteraard meer uit naar het motorrijbewijs.

Een groot voordeel van Aruba is dat je hier geen vervelende politiecontroles hebt. Zo zijn hier geen flitsers, (amper) alcoholcontroles of andere verkeerscontroles. Toch hebben wij onze eerste verkeersboete al binnen en nee, deze is niet van Stefan! Petra vond de ‘taxi parkeerplaats' wel geschikt om haar auto te parkeren. Toen zij terugkwam van het shoppen moest ze lang zoeken naar haar auto maar deze was weggesleept. Het verweer van Petra dat zij, gezien haar achternaam wel recht had op deze parkeerplaats had geen succes.

Vorige week hebben wij ook onze eerste gasten mogen ontvangen. Pa Tax en de zusjes Anne-Marijn en Lidwine kwamen op bezoek. Het was een leuke en erg gezellige week. Uiteraard wilden wij onze gasten enigszins op niveau ontvangen dus had Stefan een knappe Limousine geregeld. In de vakantieweek hebben we met een onderzeeër de onderwaterwereld bekeken, paard gereden, met quads het ‘ofroad' gedeelte van Aruba verkend en gedoken in de ‘natural pool' daarnaast hebben we een avontuurlijke piratentocht gemaakt op zee. Uiteraard mocht een klim op de hoogste berg van Aruba, de Hooiberg, niet ontbreken.

De hagedissen en krabbetjes bij de rotsen hebben veel angst ingeboezemd bij de zusjes Tax maar deze angst was het avontuur en plezier meer dan waard. De avonden hebben we gevuld met heerlijke diners bij restaurants en in onze tuin.

Afgelopen vrijdag hebben we de gasten weer op het vliegtuig naar Nederland gezet en keerde bij ons de rust terug. Op het werk gaat alles zijn gangetje. Petra heeft het nog steeds goed naar haar zin op de basisschool en Stefan heeft het ook gezellig bij Deloitte.De vraag is natuurlijk hoe lang Stefan het werken onder een baas nog kan volhouden.... -wordt vervolgd-

Vaak krijgen we de vraag wat we nou missen van Nederland. Uiteraard missen we onze vrienden en familie. Maar verder zijn we hier van alle gemakken voorzien. Zo kan Stefan hier gewoon het voetbal uit Nederland volgen en dat is niet geheel onbelangrijk. De dubbele match tegen 010 was genieten geblazen. Mensen die nu nog durven te beweren dat 010 beter zou zijn dat ons aller Ajax moet toch echt professionele hulp zoeken.

joyce

dikke kus vanuit tien graden boven nul en dat in de lente.........

Lies

Hee zus en broer! Wat een leuke verhaaltje weer! Het is inderdaad niet zo warm hier! Ik hoorde van mr. Tax dat hij het erg naar z'n zin heeft gehad!
Ook erg leuke foto's trouwens! Nou, ik zie jullie zondag weer op skype, dan zitten we weer achter de laptop, maar dit keer met een mystery guest erbij! 'oelala'!!
ajuus!
kusjes!

HEE Peet en Stefan

Leuk om jullie nieuw bericht te lezen. Ziet er erg mooi uit allemaal. Zaterdagavond zijn we bij fam. Tax geweest. We zijn helemaal bij en ook wel tikkeltje jaloers om al die mooie dingen die we hebben gezien!! Heel veel succes daar !
Liefs Ad en Marijke

Armanda

Wat ontzettend leuk om jullie verhaal weer te lezen :-)
Geniet lekker van al dat duiken, motorrijden, dansen, etc.... Petra ga ook lekker je motorrijbewijs halen echt leuk.
Liefs Armanda

Janneke

Peet en Steef!

Wat goed dat jullie het zo naar jullie zin hebben! De verhalen klinken gaaf.
Wat een ambities Peet...een vrachtwagenrijbewijs hihi
Geniet van de lente op t prachtige eiland daar. Ik kijk uit naar jullie volgende avonturen!

Dikke kus Janneke

Merijn, Brenda en de kids

Hallo daar! Het ziet er allemaal prachtig uit, zeg. En dat alles bij heerlijke temperaturen. Dat is hier wel even anders...
Ik ben bezig met Kalle zindelijk maken, dat zou op Aruba wel een stuk makkelijker gaan, denk ik. Zwembroekje aan en niemand die het ziet.
Veel succes met het behalen van de andere certificaten, maar dat zal vast wel lukken!

Groetjes van Merijn, Brenda, Lieke en Kalle

Geer

Hey volk,
Moet voortaan eerst ff m''n mail checken voordat ik een lkkr bijdehand krabbeltje achterlaat op de hyves van stefan.

Maar ziet er goed uit!

G

Maaike

Wat leuk om weer wat van jullie te lezen/zien!!
Het is duidelijk dat jullie je daar nog niet vervelen ;)
Heel veel plezier weer de komende tijd!!

Simon

hello!
Ziet er allemaal echt gaaf uit!
Lekker bezig met jullie rijbewijzen!!;)

In November kom ik waarschijnlijk even buurten.

Geniet ervan,
Simon