stefanenpetra.reismee.nl

Eindelijk rust

Begin Mei hebben we onze laatste blog geschreven dus het is weer tijd voor een update over ons leven op Aruba. We wonen al 8 maanden op het ‘one happy island' en alles gaat zn gangetje. Toch gebeuren er ook af en toe nog dingen die wel de moeite waard zijn om te delen met het thuisfront.

Petra heeft haar diploma ‘Papiamento' gehaald met een knappe 7! Dat de taalkennis van Petra erg handig is bleek ook toen wij onlangs in de kerk zaten en er iets werd omgeroepen. Stefan, uiteraard diep verzonken in zijn gebed, had geen idee waar de mededeling over ging maar Petra stootte Stefan aan en zei ‘ ga eens ff je lichten van je auto uitzetten, lekker slim van je'. Nu Petra dus een diploma erbij heeft kan Stefan niet meer achterblijven en de planning is dat Stefan deze maand (eindelijk) zijn duikbrefet gaat halen. De motorlessen (4 theorielessen) beginnen komende maand.

Op Aruba was onlangs het ‘internationale filmfestival'. Verschillende sterren uit Hollywoord (o.a Richard Gere) en Bollywood (o.a van Slumdog Miljonaire) waren aanwezig. Uiteraard hebben wij ook een filmpje meegepakt, een Bollywoord film. De film was bovenverwachting leuk en Stefan voelde zich wel thuis op de rode loper en tussen de paparazzi. Toen Stefan de volgende dag langs de kant van de weg met het zweet op zn voorhoofd een band moest verwisselen (4 uur mee bezig geweest) waren zijn sterallures weer gezonken tot een dieptepunt.

Het WK was hier op Aruba een groot feest. Ondanks dat de meeste Oranje wedstrijden werden gespeeld om 07:30 lokale tijd was alles en iedereen Oranje. Op het werk werden de wedstrijden ook bekeken. Gezien de afloop van dit WK laten wij dit onderwerp voor wat het is.

Stefan heeft inmiddels een carrière switch gemaakt en werkt nu bij een ander accountantsburo waar hij ‘senior' is. Petra is na 6 (!!!) weken vakantie begonnen aan het nieuwe schooljaar en zij heeft er weer veel zin in. In de vakantieperiode (juli, augustus) hebben we veel bezoek ontvangen.

Eerst kwamen vriend en zwager Joost met Caroline en Lodewijk naar Aruba. Lodewijk was met name geïnteresseerd in de casino`s (van wie zou hij dat hebben) en de horecagelegenheden. Ook de quadtocht en de onderzeeër zullen in de smaak zijn gevallen. Caroline en Joost waren vooral erg te spreken over de mooie stranden, maar het liefst verbeleven ze ergens waar een airco was (Starbucks!).
Stefan die op 12 juli verjaarde werd verwend door kado`s van het thuisfront die zijn familie had meegenomen! Nog bedankt daarvoor! Voor degene die niks mee hebben gegeven; schaam je.

Drie weekjes later kwamen twee vriendinnen, Maaike en Laura en 2 daagjes daarna kwam Elisabeth voor 2 weken. Terwijl Stefan ‘hard' aan het werk was lagen Petra, Elisabeth, Laura en Maaike 7 dagen aaneengesloten op het strand om in de avond te genieten van de kookkunsten van Stefan of een lekker restaurantje.
Nog geen week nadat we Maaike en Laura op het vliegtuig hadden gezet kwamen Bernadette, Sharon en onze nieuwe zwager Ernest bij ons langs.

Sharon was erg geïnteresseerd in het dierenrijk op Aruba (en in de zee) en Bernadette en Ernest waren vooral in elkaar geïnteresseerd. Afgezien van veel zon, zee en strand werden er ook bezoekjes gebracht aan de ezelboerderij, goudmijn, natural bridge, natural pool en de aloe vera plantage. Tussen de bedrijven door zijn Ernest en Det nog in brandkoraal belandt en is Ernest gebeten door een schorpioen; hij heeft het overleefd.
Tijdens het bezoek van Petra d`r familie werd er geregeld voor ons gekookt. Zo verraste Bernadette ons met een lekkere pasta, Sharon met een paar zalige pizza`s en Ernest... tja eh... met bloemkoolsoep......

Het moge duidelijk zijn dat na zo`n drukke zomerperiode met alle gasten ook wij toe zijn aan ontspanning. Vandaar dat wij over een maandje 2 weekjes naar Miami gaan om daar lekker te genieten en een fantastische cruise te maken. 2 maandjes na onze vakantie gaan wij even op bezoek in ons moederland en we hopen jullie daar dan allemaal weer even te zien!

Tot zover

Lidwine

hee steef en peet,
duidelijk door steef geschreven...maar in ieder geval een leuk verhaal, jullie mogen wel wat vaker een blog schrijven;) ik heb zin in de kerstvakantie
xlidwine

Tante Ans

Hos Petra en Stefan,
Zoals jullie je leven beschrijven gaat het er aardig "jet-setterig" aan toe geloof ik. Een strandje hier of daar, duiklessen motorlessen papiamento en noem maar op. Het lijkt me een geweldig leven zo voor een paar jaar. Hier in Nederland schijnt de zon vooral achter de wolken. Maar dat hebben jullie vast al gehoord. Gisteren was er een reüni van de "Duiven" en heb ik Bernadette en Elizabeth nog gezien. Ze hebben broodjes gesmeerd, af gewassen en wij maar lekker koeterwalen met elkaar. Ook mocht ik kennismaken met Ernest. een heel aardige jongen en hij zal vast wel meer kunnen maken dan bloemkoolsoep. Allen hebben jullie dat nog niet ontdekt. Ik zit eigenlijk mijn lessen voor school voor te bereiden (ook hier is de wereld weer gewoon) dus groet ik jullie, geniet nog lekker en tot de volgende BLog.

lies

Weer een onwijs leuk verhaal, zou bijna weer een ticket boeken om 2 weekjes op jullie huis te passen, terwijl jullie in Miami zijn!;)
xx lies

jolien

Haha leuke blog Stefan! Na al die visite heb je ook een keer tijd om een hapje bij ons te komen eten?! Jaaa dit is een officieele uitnodiging :-)

Gr. remco en jolien

roland

ik wacht de uitnodiging voor een legendarisch avondje stappen rustig af

Stefan

@Roland; dat gaat zeker goed komen! haha we hebben wat in te halen! Dan verwacht ik natuurlijk wel dat jouw meisje ook mee komt he;-) (of kunnen we beter de dames thuis laten...);-)

Laura

Oooooh als ik dit lees wil ik terug!! Het was een geweldige tijd met jullie en ik mis jullie nu alweer!! Gelukkig is het bijna december!! :)
Have fun in miami! En peet vergeet je miami shirtje niet!! xxxxxx

Jordi & Sharon

Oke, op naar de volgende blog!! Inmiddels zijn we dan toch wel erg benieuwd hoe jullie het in Miami hebben gehad.. of Stefan inmiddels al zijn duikbrevet heeft gehaald en hoe Stefan zijn nieuwe baan bevalt!
Hier in Leiden was 3 oktober weer 1 groot feest met vandaag nog een extra dag omdat 3 oktober op zondag viel! Heerlijk!!

Liefs uit Leiden