stefanenpetra.reismee.nl

Aankomst

Nadat we 28 december in alle vroegte op Schiphol van familie en vrienden gedag hadden gezegd zijn we in het vliegtuig gestapt richting Aruba! Na een reis van ruim 12 uur, met tussenstop in CuraƧao, en rekening houdend met het tijdsverschil van 5 uur, kwamen wij rond 19:00 aan op ā€˜Airport Reina Beatrix' te Aruba!
De taxi bracht ons naar ons appartement waar we meteen zijn gaan slapen om een jetlag te voorkomen. De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan om het een en ander te regelen. Allereerst gingen we naar een autoverhuur bedrijf om onze prachtige jeep-cabrio op te halen! Vervolgens zijn we meteen doorgegaan naar het vliegveld om de luchtvracht op te halen. De dozen van de luchtvracht konden we, nadat we 7 keer heen en weer waren gestuurd, ophalen.
Na genoten te hebben van de Antilliaanse keuken reden we naar huis om ons appartement in te richten. Echter, in Aruba kennen ze geen straatborden of naamwegen. Een groot blok van enkele kilometers bevat een straatnaam waardoor kaartlezen (er zijn geen gedetailleerde kaarten) haast onmogelijk is. Het zal dus wel vaker voorkomen dat we 2 uur rijden over een stukje van enkele kilometers, maar we zullen het eiland op deze manier zeker goed leren kennen.
Het appartement heeft, jawel, een inloopkast, een ruime douche en een ruime slaapkamer! De woonkamer met open keuken en koelkast met ijsklontjes-machine is ook erg gezellig. Nadat we het appartement ingericht hadden besloten we dat het tijd was voor ontspanning, immers 'poko poko'. Na een verfrissende duik in ons zwembad hebben we boodschappen gehaald en zijn we richting Oranjestad gereden om lekker uit eten te gaan.
De eerste echte avond op Aruba is meteen een legendarische want Stefan is officieel vegetariƫr af (in ruil voor de 010 liefde van Petra) en bestelde meteen een pittige kip met groenten. Petra koos voor de veilige shoarma van het huis. Onder het genot van het plaatselijke Polar bier heeft de maaltijd goed gesmaakt!
Vandaag, woensdag, hebben we wat bank en telefoonzaken geregeld, gewinkeld in Oranjestad en uiteraard een verfrissende duik genomen in de prachtige Caribische Zee! We hebben net genoten van de kookkunsten van Stefan (warm stokbroodje met knoflook, salade a la Tax en een overheerlijke pasta). Vanavond gaan we naar een veelbelovende vuurwerkshow, georganiseerd door de Chinese eigenaren van talloze supermarkten. Overigens wordt hier het vuurwerk al vanaf onze aankomst onaangebroken aangestoken. Morgen gaan we naar een oudejaarsborrel van mijn (toekomstige) werkgever en gaan we een gezellige feestje uitzoeken om oud&nieuw te vieren.

Via deze weg wensen wij jullie allemaal ook een heel goed en gelukkig 2010! We vinden het uiteraard leuk als jullie een berichtje achterlaten en we plaatsen snel weer een nieuwe blog.

Liefs,
Stefan en Petra

Reacties

Reacties

Papa

Hallo Stefan en Petra,

Wat leuk dat jullie een web log gestart zijn, nu goed bijhouden. Zo blijven we goed op de hoogte. Lood, Lidwine en Ben hebben een tweede controller, zodat er nu hele voetbaltournooien tot diep in de nacht gehouden worden met commentaar van Evert ten Napel. Gisteravond naar de verjaardag van Mies Bouwman (80) opt tv gekeken. Heel veel gasten, ook Johan Cruyff. Veel plezier! Groetjes Papa

Janet

"Stefan is officieel vegetariƫr af"
Wattt..??? En nu eet je zeker ook meteen kaas..?
Tsss...


Gelukkig nieuwjaar alvast :D :D!

det en lies!

Hee peet en stefan!
Jeetje! wat ziet het er daar goed uit zeg! Wij komen zeker weten deze zomer naar jullie toe!! Wij zijn nu momenteel in maastrischt, hebben bij anne een cocktailparty gehad met de rest van de meiden! was heel gezellig, we gaan nu ongeveer weer weg. Jullie zien er goed uit op de foto's!! echt relaxt!!
Nou we gaan nu weer richting zoetermeer om vervolgens oliebollen te bakken en daarna te gaan ZUIPEN EN ETEN!!;)
we contacten snel lieve schatjes!
geniet ervan!
Likje!
van det en lies:D

Lidwine

steef!
wat heb je gedaan, ben je even met petra alleen en geen vegetarier??!! ongelooflijk, maarja...heel erg leuk om zo te lezen waar jullie precies zijn, ik zal jullie weblog proberen helemaal te volgen!
xxlidwine

Tante Fia

Hallo lieve luitjes fijn dat jullie reis zo goed is verlopen,
en is het bij jullie lekker warm hoeveel graden is het?
een hele fijne jaar wisseling wensen wij jullie toe
en een goed en gezegend 2010 heel veel liefde van
Ome Giel en Tante Fia xxx

Tante Fia

lijkt me allemaal erg spannend en vooral heel anders
dan in Holland houden zo

esther.bruggeman@casema.nl

Hoi Petra en Stefan,

Fijn dat jullie goed aan zijn gekomen. Het ziet er prachtig uit in Aruba.

HƩ Stefan, wat goed dat je vegetariƫr af bent. Zo ziet het leven er heel wat aangenamer uit!

Wij wensen jullie een fijne jaarwisseling.

Groet van Peter, Esther, Bas, Maaike en Pim

Mark Heins

Hey Stefan en Petra,

Wat apart, ik zie Amsterdamse beelden jullie foto's
Hebben ze dat daar ook joh?

Groetjes,
Mark

nick vollmer

Alvast een fijne jaarwisseling luitjes!
En een voorspoedig 2010 kusjeknuffel!

Mama Lexmond

Lieve Petra en Stefan, fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn en dat de reis goed verlopen is. Het ziet er onwijs mooi uit allemaal. Wat een schitterent weer!! Alvast een fijne jaar wisseling en we bellen snel!!

liefs mama en papa

Oma Lexmond

Nou lieve meid en steef, ik vindt het leuk dat jullie zulk mooi weer hebben maar ik zou dr niet graag in willen zitten. ik wens jullie alle geluk toe! ik hoop dat jullie gauw wennen aan het werk en dat je een leuke klas krijg met leuke kinderen!

Veel liefs Oma

Dick den Hollander

Hallo Petra en Stefan, fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Een hele fijne jaarwisseling en Petra, als je schooladvies nodig hebt: je weet mij te vinden!

groeten,

Dick

Marielle Duurkoop

Hoi Petra en Stefan

Zo te lezen amuseren jullie je wel daar in het warme Aruba. Een hele fijne jaarwisseling.
Ik houd jullie blog in de gaten.

Groetjes Marielle

Bitter

Jullie ook een mooi, gezond en gezellig 2010!!!!

Maayke, Victor, Denis en Cora

Hoi Petra en Sefan, wat leuk om al zo snel iets van jullie te horen. We zullen jullie blijven volgen en een gelukkig nieuwjaar!!

Oma Anneke

Stefan en Petra,
ik wens jullie een gelukkig uiteinde en een goed begin in het nieuwe jaar. Wat goed dat ik dit kon zien allemaal, wat fijn! We zijn net uit de kerk en het is nu negen uur hier. Mijn vriendin is overleden die al die tijd in coma heeft gelegen, Marijke.
Veel groetjes van mij,
Oma Anneke

Caroline

Hi broer en zus!
leuk dat jullie een blog bijhouden! Voor 2010 wens ik jullie tot maart heel veel plezier, dan een maandje waarin het minder gaat, en dan een voorspoedige terugreis naar ons ;-) Grapje, hoor. Maak er een mooi jaar van samen daar! Cheers!

Maaike de Leeuw

GELUKKIG NIEUWJAAAAAAAAAAR!!!
Super dat je belde vannacht Peet!! Ik hoorde je alleen niet :(
Ga jullie zeker volgen via deze site.
Hoop snel weer wat te horen van jullie!
Dikke kus!
Maaike

ben tax jr.

hee steef en peet gelukkig nieuwjaar he.



groetjes ben

Patrick R.

Gelukkig nieuwjaar!!!

angeline van velzen

Hallo petra,
Allereerst de allerbeste wensen voor 2010!
Het avontuur is nu echt begonnen!! En wat een prachtig strand!
Vooral genieten hoor van al het moois en alle nieuwe dingen! Succes met jullie beider nieuwe job!

Simone Hacketh

Hai Petra en Stefan,

Allereerst een heel gelukkig en gezond 2010!
Een mooi begin voor jullie dit nieuwe jaar.

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en dat jullie verblijf er gezellig uit ziet.

We zullen jullie gaan volgen via deze site.

Veel liefs, de Hackeths

joyce

wat klinkt het allemaal heerlijk!!!! de beste wensen voor het nieuwe jaar
groetjes joyce westerling van de oostwijzer

mama lexmond

lieve petra en sefan een zalig nieuwjaar en alle goeds en veel geluk liefs mama en papa

margriet en roland

Dat klinkt allemaal goed!!! Geniet er lekker van en heel veel succes met de nieuwe banen!!

Tante Rina en oom Mart

Hallo Stefan en Petra,
Fijn dat jullie reis goed is verlopen. Allereerst een gelukkig en vooral gezond 2010. Ja, wij weten hoe warm het daar kan zijn, maar met de wind is het wel uit te houden toch? Wat leuk dat jullie een site bijhouden, kunnen we tenminste alles volgen.
Liefs en tot schrijfs,
tante Rina en oom Mart

MARIA EN HERMAN

LIEVE PETRA EN STEFAN!
ZO TE ZIEN HEBBEN JULLIE HET AARDIG VOOR ELKAAR!
LEUK DAT WE ZO FF MEE KUNNEN GENIETEN! ZALIG NIEUWJAAR!! EN HEEL VEEL SUCCES GEWENST! TOT LATER!! XXXXX MARIA EN HERMAN!

Marco en Miranda

Aller eerst de best wensen voor het nieuwe jaar!
Ik hoop dt jullie het daar naar jullie gaan hebben.
Zet maar snel een paar mooie foto's er op, dan kunnen we alvst wennen aan de zomer die gaat komen :)!!

Groetjes Marco en Miranda

Marijke en Ad

He Lieve Peet en Stefan!!
Beste wensen vanuit het koude Nederland. We leven erg met jullie mee! Ziet er super uit. Steef veel succes met je eerste werkdag maandag van 8.00 tot 18.00 uur, klinkt goed, en Peet jij veel succes met baden. Verschil moet er zijn! Veel groeten uit Vught!
Liefs Ad en Marijke

Gerard en Jozien

Wat leuk zo snel al goede berichten van jullie.
Mooi dat jullie al een beetje opgestart zijn en de omgeving wat kunnen verkennen.
Nu moesten jullie even om een hoekje kunnen kijken.
Nederland,in ieder geval Grootebroek,is een prachtig winters plaatje. Wel 10 cm.sneeuw.Wij genieten ervan en gaan vanmiddag een lange wandeling maken.
Leon heeft met een trekker onze straat sneeuwvrij gemaakt .In een wijk in aanbouw strooien ze nog niet
Het was een leuk tafereel met alle nieuwe buren buiten
Wij wensen jullie alle goeds voor 2010 en volgen jullie graag via deze site.Liefs van ons allemaal..........Jozien.

Paulien&Graham

Hey Peet en Stefan!

Ontzettend leuk dat ik alles so een beetje bij kan houden. Foto's zien er ook erg leuk uit! Graham en ik zijn maar een paar keer van het resort af geweest toen we er waren, dus ik ben benieuwd hoe het echte leven op Aruba er aan toe gaat.
Geniet van de zon en het zand, hier doet het niks anders als sneeuwen.

XXX
Paulien

Tilly en Frans

Ha lieve Petra en Stefan
Zo te horen zal het allemaal best snel wennen, het weer ziet er schitterend uit, en prachtige plaatjes. Morgen de eerste werkdag? Ik duik mijn bed in want ik heb de griep. Gisteren zijn we met oma naar een nieuwjaarsconcert geweest, en na de pauze zijn we naar huis gegaan omdat ik me niet lekker voelde, bij een bushalte heb ik staan kotsen, het gaat alweer een stuk beter hoor . Veel liefs en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Mariska

Nog een gelukkig nieuwjaar! Aan de foto's en het eerste verhaal te zien zijn jullie nu al aan het genieten!Leuk dat jullie een website bijhouden...en nu blijven bijhouden he...dat is t moeilijkste :P

Mijn eerste dagje werken na twee weken vrij zit er ook weer op...wennen.....

Liefs, Maris

P.s. zijn er nog ruilmogelijkheden???...hier is weer sneeuw....ik wil zon!

Merijn, Brenda, Lieke en Kalle

Hoi Peet en Stefan,
Nog een gelukkig nieuwjaar voor jullie.
Leuk hoor, zo'n blog! Ziet er super uit allemaal, we zijn erg jaloers op dat heerlijke zonnetje. Het is hier spekglad, Kalle en ik zijn al onderuit gegaan vanmorgen. Succes met werken!
Liefs van ons

Eliza

He hallo Taxsjes :)
ZALIG NIEUWJAAR

ik wilde alleen even hallo zeggen, het is hier vreselijk koud en het ziet er bij jullie wel heeeeel veel beter uit.
Stefan ik zal je natuurlijk wel op de hoogte houden van de voetbal zeker 31 Januari :).
Geniet ervan allebei daar.
Groetjes
eliza

ma tax

li.eve petra en stefan
we zitten met smart te wachten op een nieuw verhaal
van jullie Auto,werk,huis,verbranden ...hoe is het?liefs mamma tax

Marjolein en Lars

Vanuit het zonnige Indonesie (jaja, we zijn er nog 5 uur) willen wij jullie heel veel plezier en geluk wensen voor het komende jaar. Leuk om jullie avonturen te kunnen lezen! Geniet van het mooie weer en van elkaar!! We mailen snel.

groetjes

Lars en Marjolein

Annemieke Belgraver

Hallo Stefan en Petra,

Stefan, van je moeder hoorde ik dat jullie op Aruba zitten. Spannend! Ik wens jullie een heel goed jaar toe en geniet van alles!

Eind februari ga ik naar CuraƧao om mijn dochter op te zoeken. Zij gaat daar een half jaar stage lopen. Heerlijk om onze extreme winter even te ontvluchten.

Hartelijke groet,
Annemieke Belgraver ( je logopedist van eh.......heel lang geleden..........)

Yvonne Beijersbergen van Henegouwen

Halo petra, je kent mij waarschijnlijk niet maar ik ben een vriendin van je moeder. Elke keer als ze bij mij is heeft ze hele verhalen over jou en je man. Net zoals vandaag, ze gaf mij jullie site zodat ik jullie belevenissen kan lezen.
Het is echt een avontuur dat jullie zijn aangegaan. Hopelijk kunnen jullie je een beetje aanpassen aan het leven in de tropen. Ik wens jou Petra heel veel succes op je nieuwe school en geniet van dit avontuur.

Groetjes yvonne Beijersbergen van Henegouwen.

mama lexmond

hallo lieve kinderen wat een leuke verhalen allemaal we zitten alweer uit te kijken naar de volgende weblog veel liefs van papa en mama en oma xxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!